De week van oud op nieuw.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu De week van oud op nieuw.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu

De week van oud op nieuw..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

04 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Beste, lieve, leuke mensjes,

Zondag zijn we naar Ray Neiman geweest. Deze is heel populair in Suriname. We waren alleen heel moe van de vorige dag stappen. En in het begin waren de voorprogramma’s niet echt heel leuk. Dus de meesten hadden afgehaakt en gingen halverwege naar huis, zonder Ray Neiman te zien. Ik vond dat toch wel heel zonde, dus bleef toch nog wachten met Rowenna en Esther. Opeens kwam er een hele goede zanger uit Jamaica, dus vonden we het weer super tof. Rond half 12 kwam Ray Neiman, en hij was helemaal goed. Hij maakte er echt een feestje van! Om 12 uur was het alweer afgelopen, want het was niet gelukt met de vergunning;).

Maandag was er een comedy show the big comedy night, met Wesje, Roue Verveer, Murth Mossel en Dwight Frij.. something something:P. Was erg komisch, natuurlijk werden wij neddies (Nederlanders) Belachelijk gemaakt maar de Surinamers gelukkig ook;)

Dinsdag zijn we naar een lustig feestje geweest. Er waren optredens van Damaru (tuintje in me hart) en Aptijt. Verder waren er nog veel dj’s en andere Surinaamse bandjes. Het was echt heel gezellig. In het begin van de avond stond er nog niemand bij het podium, dus wij stonden helemaal vooraan. Ging de zanger van south south west een liedje voor me zingen. Een hele serenade, hahaha hij dacht dat het wel wat kon worden;)

Woensdag was het hier natuurlijk ook oud en nieuw (oud op nieuw). Het wordt hier heel groots gevierd.. Eigenlijk is heel december gewoon 1 grote feestmaand. Overdag moet je in de stad zijn. De hele Domineestraat (grote winkelstraat) is dan afgezet en er wordt dan vuurwerk afgestoken. In totaal 5 km matten lang.. Dus enorme herrie:P En als dat is afgelopen zijn er overal bandjes en van die karren waar zangers en zangeressen op staan die een feestje bouwen.. Dit was echt super gezellig. Alleen het begon opeens keihard te regenen (regentijd). Maar veel mensen bleven gewoon op straat staan dansen en de sfeer zat er nog steeds goed in.
Rond 3 uur is dit afgelopen en dan gaat iedereen naar huis om te rusten.
Rond 7 uur zijn we naar het vat gegaan waar weer een straat was afgezet, en weer een groot straat feest was. K-liber was er nog even om op te treden. En daarna was er gewoon muziek.
Dit was weer om 10 uur afgelopen en toen waren er geen taxi’s meer te krijgen. Dus zijn we lopend naar huis gegaan. Dit was nog een heel avontuur. Maar wel heel gezellig. Ik liep langs de weg tot er opeens een auto me afsneed, dus ik deed een stap opzij, en ja hoor ik viel opeens een meter naar beneden. Ik snapte er niks van toen ik opeens op de grond zat. Wat bleek nou, ik was in een rioolput zonder putdeksel gestapt. Hahahah en me slipper lag er nog in. Dus voor ik het wist zat Esther al in die put te graaien naar me slipper.. En ze heeft hem gevonden:D. we gingen weer verder, en onderweg zijn we nog even naar een supermarkt gegaan want we hadden nog niks in huis.. naast de supermarkt waren er allemaal mensen aan het dansen op straat, dit zag er zo gezellig uit, dat we nog even mee hebben gedanst. De mensen waren zo gastvrij, ze gingen gelijk allemaal drinken inschenken.. Echt super aardig.
Maar we gingen weer verder want we wilden om 12 uur met zijn allen thuis zijn.

Natuurlijk hebben we met 12 uur afgeteld en toen sprong iedereen het zwembad in.. Ik niet want ik had me teen opengehaald toen ik in de put was gevallen, en die had Judith net mooi schoongemaakt en ontsmet.. Daarna nog even gezellig gezeten en toen ging iedereen nog even naar zus en zo, maar ik had geen zin meer want we hadden al de hele dag gedanst. En achteraf bleek dat iedereen het na een uur ook al had gehad en weer terug kwam. Dus dat had ik goed ingeschat;)

2 Januari trad DJ Chuckie op in de starzz.. Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.. maar daar hadden meer mensen last van dus we zijn wat vroeger naar huis gegaan.. Wat niet erg was want ik moest de volgende dag alweer vroeg op om alles klaar te zetten voor de mens sana get together. Een feest voor het nieuwe jaar, met alle cliënten en patiënten die bij de fysio en de diëtist lopen. De schoonmoeder van Boogaarde overwinterd in het huis van boogaarde en die had haar tuin opengesteld voor ons. Zij traint bij de fysio, vandaar. Dus ’s ochtends hebben we alles klaar gezet.. 200 ballonnen opgepompt en dat soort dingen..
Rond 3 uur gingen we naar huis om ons allemaal om te kleden… we hadden allemaal wit aan met iets fleurigs. Iedereen had een bloem in het haar en om de pols..
Het was echt super gezellig, lekker gedanst en gegeten. Was echt mooi om mee te maken..
Echt jammer dat dit soort dingen nooit in Nederland zijn.. Dat gaan we maar eens invoeren;)

Nadat ik terug kwam van het feest stapten net iedereen in de taxi om naar la caff te gaan voordat we naar partysquad gingen. Dus heb ik me snel gedoucht en ben ook in een taxi gestapt. Partysquad was echt geweldig.. Hij trad op met dj Hardwell, Daar heb ik weer verder gedanst.. m’n voeten konden niet meer…. Maaarrr we hadden die dag nog 1 ding te gaan… namelijk de bigi broki waka. Dit is een wandeling over de brug met half Suriname.. Hert is een wandeling van 5 km, je wordt met een busje aan de andere kant van de brug gedropt en je moet dan terug lopen. In het begin was ik erg moe.. maar toen de muziek begon te spelen werd ik weer een beetje wakker.. Uiteindelijk was het erg gezellig.. ook al begon het nog keihard te plenzen, dat weerhield de pret niet..

Maar was wel blij toen we gefinisht waren.. en naar de taxi konden en gaan SLAPEN..

Nou lieve mensen dit waren mijn belevenissen weer van deze week..

Zie jullie snel weel

Liefs en dikke knuffel
Lenneke

  • 05 Januari 2009 - 09:12

    Mam:

    He Len, leuk dat je hier straks ook veel feestjes gaat bouwen! Ik zal zeker van de partij zijn!!
    Dikke kus, mam

  • 06 Januari 2009 - 16:31

    Marlous:

    Party animalllllll! Jij heb dus flink gefeest daar! Ik doe ook mee hoor met je party's in Nederland haha.
    kussss

  • 13 Januari 2009 - 13:36

    Angelique Leenheer:

    Hoi Lenneke, Er is een spreekwoord dat zegt de laatste loodjes wegen het zwaarst, nu ik geloof dat het wel meevalt bij jou, feestbeest. Nu geniet nog even, het is hier somber en nat. tot snel liefs Rien en Angelique

  • 18 Januari 2009 - 11:42

    Amber:

    Jeeeeeeeeeeeeee bijna thuis die len!
    Hele dikke kus van mij

  • 20 Januari 2009 - 16:42

    Marjan (nap):

    Hoi Lenneke, ik denk dat je aan je laatste dagen daar bezig bent. Nog veel plezier en een goede thuisreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

laatste weekjes

04 Januari 2009

De week van oud op nieuw..

28 December 2008

Kersemus

23 December 2008

Isadou

09 December 2008

Berg en dal und Babunghol
Lenneke

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 20793

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: