Aangekomen in het mooie Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu Aangekomen in het mooie Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in het mooie Suriname

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

26 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey swa's

Ik ben gister aangekomen, in Paramaribo, samen me Janine en Laura. Heb een goede reis achter de rug. Vanuit het vliegtuig zag je al hoe groen het land is, echt een heel mooi gezicht. Het was wel gek, toen we uit het vliegtuig stapte, stapte je echt in een warm gloed.

We werden opgehaald door iemand die Laura al kende. Vanaf het vliegveld was het nog ongeveer een uurtje rijden. Het is heel bizar hoe hier het verschil is tussen arm en rijk, vooral buiten Paramaribo. Je hebt echt enoooooorme villa's met daarnaast gewoon krotjes.

Onderweg heb ik me eerste surinaamse soep gegeten (Saotosoep (Javaanse kippensoep) met ei.). Aan een tentje langs de weg. Er liepen overal honden rond, dat is heel normaal.

Toen we aankwamen zaten alle andere studenten beneden, die gingen net uit eten en waren aan het verzamelen. Het lijken mij erg leuke en gezellige mensen. Na de rondleiding door het huis zijn we met Kenneth (beheerder huis) nog even naar een supermarkt geweest, die heb je hier echt om de 50 meter.

Vandaag hebben we stad een beetje verkent. We zijn naar fort zeelandia geweest. Heel tof, hier hebben ze een soort fotogalerij.
Het was wel heel erg heet dus zijn erna snel nog even boodschappen wezen doen en toen snel naar huis om een douche te pakken en het zwembad in te duiken...

heel veel Liefs,

Lenneke

• 26 September 2008 - 18:48

Amber:

Jeeeee ik ben de eerste! Mis je nu al Len! Kijk uit en geniet van al het moois daar :) Dikke smakkerd van mij

• 28 September 2008 - 17:55

Simone Onnink:

Hoi Lenneke,

We gaan je belevenissen volgen hoor!! Veel plezier daar en geniet van deze bijzondere tijd.
    Groetjes, Simone

• 28 September 2008 - 18:45

Peter En Elbertine:

Hey Len,

Zo te lezen heb je een goede start gemaakt en ben je goed opgevangen; de pret is dus begonnen. Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. Veel plezier.

• 29 September 2008 - 15:29

Mam:

Hoi Len,
    Ik sta te popelen om naast die knappe man te gaan zitten!
    dikke kus

• 29 September 2008 - 17:46

Rien En Angelique:

Ha die Len, we zijn jaloers, het regent hier! maar die knappe man mag je moeder houden. Hou je taai, dikke kus rien en angelique

• 29 September 2008 - 18:41

Kleys En Ruud:

Hoi Len,
    Het is leuk om te horen dat je goed bent aangekomen. En drink met dat warme weer niet te veel parbo-biertjes, want anders ben je zo doe je doekoe heen. Genieten maar.

• 30 September 2008 - 11:13

Jolanda:

Hoi Lenneke,
    Leuk om je verhalen te lezen!Ik kijk al uit naar het volgende.
    Veel plezier daar!!!

• 30 September 2008 - 17:24

Marlous:

Heee meid! Nou jij hebt echt wel dat schrijftalent hoor! ;) Leuk om te zien en te lezen... Ben jaloers!
    kus