Parbobierfeest, Plantages en shoppen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu Parbobierfeest, Plantages en shoppen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu

Parbobierfeest, Plantages en shoppen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

01 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Landgenoten..

vrijdag zijn we met een paar mensen naar het parbobierfeest geweest. Dit is echt heel vet, er is dan surinaamse muziek, jongens met trommels, trompetten fluitjes etc met danseressen. Dit was heel leuk om te zien. Die mensen kunnen echt super goed dansen, niet normaal. Verder waren er nog wat dj's.. heel vet.. Bij 4 bier kreeg je een shirt met hartje parbobier erop, dus wij Nederlanders wilden er allemaal 1. Ik heb er gelukkig 1 kunnen scoren!

Eergister ben ik naar plantages gegaan. We gingen met de boot over de Surinamerivier en de commewijnerivier. Wanneer deze bij elkaar komen botsen de 2 soorten water tegen elkaar aan en kan je een mooie scheidingslijn zien.
De boottocht was goed verzorgt, er waren heerlijke broodjes, een warme maaltijd en heel veel drinken. De trip ging uit van de schrijfster Cynthia Mc Leod.

De eerste plantage die we bezochten was rust en werk. Tegenwoordig worden hier garnalen gekweekt, in zout gekookt en te droge gelegd.

De volgende plantage was frederiksdorp, een koffieplantage. Het was eerst helemaal vervallen, maar ze hebben het nu weer opgeknapt in oude staat. Hier hebben we even kunnen chillen in hangmatten en daarna gingen we nog een stukje varen.

Hier heb ik me eerste dolfijn gespot, nou ja, alleen de rugvin dan want ik was te traag (begin hier al in te burgeren).

Gister hebben we lekker geshopt. We zijn eerst de stad in gegaan, hierna naar een mall en toen nog naar een hele grote supermarkt waar ze alles verkopen. Ook nederlandse producten.

Vandaag heb ik een heerlijke luierdag gehad...

heel veel liefs,
Lenneke

  • 01 Oktober 2008 - 06:03

    Renske:

    Leuk stukje sis! En wat een schattige man op je foto..die heb je zeker wel een biggi brassa gegeven... (of is dat weer antiliaans hahaha)
    nou ik spreek je vast snel weer op skype...
    Ben blij dat je t daar zo leuk hebt!

    Liefs en een heeeele dikke kus van je zus

  • 01 Oktober 2008 - 08:21

    Barthe:

    Hee lennie!
    mooi verhaal :) klinkt echt superleuk allemaal, kan niet wachten om je te komen opzoeken?
    Kan je daar wel een beetje leuk winkelen? Dat is wel belangrijk natuurlijk haha
    Nou ik spreek je gauw weer!!
    Dikke knuffel van je andere zus

  • 01 Oktober 2008 - 15:49

    Kel:

    lennnn!
    wat leuk om al die verhaaltjes van je te lezen :D
    je bent daar dus ook aardig aan de bieries, zuiplap die je der bent! hihi

    nou meid ik ga je avonturen helemaal volgen. ben jaloers op je!
    heeel veel plezier meid

    dikke kus kel

  • 02 Oktober 2008 - 05:27

    Mama:

    Wat is het daar toch mooi Len. Nog even en pap en ik kunnen ook zo'n leuk shirt scoren! Kan dat ook met wijn????
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

laatste weekjes

04 Januari 2009

De week van oud op nieuw..

28 December 2008

Kersemus

23 December 2008

Isadou

09 December 2008

Berg en dal und Babunghol
Lenneke

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 20798

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: