Men's cook out, white beach & hangmat avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu Men's cook out, white beach & hangmat avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu

Men's cook out, white beach & hangmat avontuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

13 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Mi matties

Zaterdag na stage gingen we eten bij de mac donalds. Daarna zouden we naar een kookfestival gaan in torarica (hotel). Toen we daar aankwamen hadden we meteen spijt dat we naar de Macdonalds waren gegaan.. Overal stonden kraampjes met eten. De belangrijke mannen van Paramaribo koken 1 keer per jaar voor een goed doel. Na een rondje te hebben gelopen langs alle kraampjes ontdekten we een kraampje met allemaal verschillende taarten. Daar wilden we wel wat van dus wij een paar aangewezen, die mannen het netjes is bakjes doen... Ontdekten we dat we met bonnetjes moesten betalen.. Die hadden we dus niet gehaald. Dus wij zeggen we halen eerst wel even bonnetjes halen het zo op, maar die jongens wilden wel voor ons betalen, ze stonden erop. Dus wij liepen uiteindelijk verder met een tas vol met stukken taart. Een eindje verder werd mijn arm vastgepakt door iemand die zei dit moet je echt proeven. Dus we gingen naar dat kraampje en kregen een aardappel cakeje met vis en erwtjes en ene pittig sausje. Later kwam die jongen met stukjes krokodil, dit is echt onwijs lekker. We bleven even staan praten en kregen nog bier (heineken jaja) en daana nog wijn. Het was daar heel gezellig, we stonden naast het bandje waar iedereen aan het salsa dansen was.. Nu wil ik helemaal graag op salsales, begin waarschijnlijk 20 oktober.. Heb er onwijs veel zin in

We gingen nog even verder kijken en kregen nog veel meer hapjes gratis aangeboden. Was echt ontzettend leuk om mee te maken!!

Zondag zijn we naar white beach geweest. Dat is een heel mooi strand waar je hutjes kan huren.. In die hutjes kon je je hangmat ophangen, wat we dan ook deden. Nadat hij eindelijk hing wat een hele klus was, (na een paar mannen die ons hebben geholpen) hind die dan eindleijk. Maar hij lag dan ook echt heerlijk. Ben er maar een paar keer uitgeweest om te gaan zwemmen. Was echt blij met mijn hangmatje..


Kom net terug van het politiebureau.. want je gaat het niet geloven... Mijn geliefde hangmat is gestolen. Gisteravond had ik hem uitgehangen om even te luchten en ik ontdekte vanmiddag dat hij weg was. En die van een ander meisje (Rowenna) was ook weg. Dus wij naar Kenneth "waar zijn onze hangmatten?". Maar Kenneth zei dat hij ze niet had.

Rowenna zei toen dat ze de bewakingsvideo wilde zien en ja hoor daar zag je onze buurtzwerver met mijn hangmatje over het muurtje klimmen. Was heel gek om te zien. Het bizare van alles is dat het om kwart voor 7 's ochtends was, de tijd dat iedereen wakker word/is en naar zijn stage gaat.. Het is dus echt gek dat niemand het heeft gezien. Kenneth was net naar het toilet hij waakt tot 7 uur.. Heel gek allemaal dus.

Dus net hebben we aan gifte gedaan. Gelukkig weet heel de buurt wie het is, dus waarschijnlijk word hij snel opgepakt.. Dus afwachten maar..

Ik houd jullie op de hoogte van dit hangmatten avontuurtje

Veel liefs Lenneke

  • 14 Oktober 2008 - 07:06

    Renske:

    Hi lennie!
    Wat eet jij daar allemaal voor bijzondere dingen joh! Dat zul je vast gaan missen als je over een tijdje weer aan je prakkie zit... Krokodil hihi
    Nou neem ook wat lekkere recepten mee dan kun je die dalijk voor ons klaar komen maken in onze keuken ;)
    Ik hoop dat je hangmat weer terugkomt want het ziet er errug relaxt uit!!
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen!!

    DIkke kus van je zus

  • 14 Oktober 2008 - 15:42

    Mam:

    He lief kind,
    Wat maak je daar toch allemaal mee. Wel fijn dat je hangmat een goed doel heeft getroffen. Wil je je matje niet delen met zo,n arme man?! Lijkt me eigenlijk niet fijn als je hem straks eventueel terug krijgt. Kun je trouwens niet een krokodil africhten als soort waakhond?
    We tellen de dagen af. Nog even en we zien met eigen ogen wat je daar allemaal beleeft.
    Dikke kus, mam

  • 14 Oktober 2008 - 21:19

    Jacomien:

    wauw len dat strand ziet er geweldig uit! Jammer van die stomme zwerver haha.
    Ik spreek je snel!
    xx

  • 15 Oktober 2008 - 18:39

    Jolanda:

    Hoi Lenneke,
    Wat een geweldige foto's wat een heerlijk strand!!!
    En ach, je hangmatje weg jammer hoor, maar je heb er wel iemand heel gelukkig mee gemaakt!
    Veel plezier maar weer!

  • 16 Oktober 2008 - 15:39

    Peter En Elbertine:

    Hey Len,

    Zo te zien heb je de tijd van je leven daar. Het regent hier en het is 13 graden, dus ik moet niet teveel naar je foto's kijken.... Grrrrr.
    Geef die zwerver mijn telefoonnummer maar; ik heb wel een mooi projectje voor hem in Apeldoorn. Vraag eerst wel je hangmat terug, want daar heeft hij in Nederland toch niets aan.

    Zijn benieuwd naar je volgende belevenissen.


  • 19 Oktober 2008 - 18:13

    Jolita:

    Hoi Lenneke,

    Het ziet eruit als een bountyvakantie.Heerlijk hoor. Hoe ging het op je stage. Het is wel wennen denk ik.Die foto in je hangmat is wel heel mooi .Gelukkig heb je de foto nog. Nou meissie genieten hoor en we volgen je wel.

    Groetjes van The Greenfields.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

laatste weekjes

04 Januari 2009

De week van oud op nieuw..

28 December 2008

Kersemus

23 December 2008

Isadou

09 December 2008

Berg en dal und Babunghol
Lenneke

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 20794

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: