Culinaire trip, Santigron en huisdier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu Culinaire trip, Santigron en huisdier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lenneke Leenheer - WaarBenJij.nu

Culinaire trip, Santigron en huisdier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

18 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieber Landgenossen

Ik ga weer een verhaaltje vertellen over jawel eten.. Wie had dat verwacht?? Ik ben namelijk met mijn ouders en Janine en haar ouders op culinaire tour geweest, donderdag. Het was een soort citytour, en je gaat dat naar 6 verschillende restaurantjes en tentjes op daar wat hapjes te eten. Het eerste restaurant waar we zijn gestrand, was een Thais restaurant. Het stond op de plek waar vroeger een drukkerij stond van de stem. Deze was afgebrand, omdat ze niet wilde dat iedereen kon lezen wat er in het land gebeurde. Het was een heel luxe restaurant, en echt heel mooi. Hier kregen we een loempia.
Daarna zijn we verder gereden. We reden over de brug.. De eerste keer dat ik dat had gedaan dus was wel super. Je mag niet in je eentje die brug oplopen, omdat er heel veel mensen zelfmoord plegen door van die brug springen. Als dat wel doet, ik bedoel dus er in je eentje over lopen, komt gelijk de politie eraan.
We reden weer terug over de brug en daar hebben kwamen we bij een eettentje, hier hebben we marrons gegeten. We kregen 3 verschillende soepen, en pinda rijst. Was erg lekker, had nog nooit die soepen op, het was allemaal met een zoetwatervis, ben de naam even kwijt..
De volgende was palma, een restaurant aan de palmentuin. Hier werkt een hele goede kok en de gerechten waren ook wat luxer, ossenhaas puntje, kip met cashewnoten, en vis met garnalen is een of andere saus, wat erg lekker was.
Verder zijn we nog naar een ander leuk Thais restaurantje gegaan.. Het heette the loghouse, omdat bijna heel het restaurant van hout was. Hier kregen we een heerlijke cocktail, en nog iets met kip. Het eten daar was echt heel lekker. Het ligt aan de rivier en zijn toen nog even naar de pier gegaan, waar je Paramaribo by night kon zien.
Het volgende restaurant was een Javaans tentje, een warung, wat eettentje betekend. Dit wist ik nooit en heel vaak staat in rode letters op een wit bord WARUNG. Ik dacht altijd dat het waarschuwing betekende en ben dus nooit bij zoiets naar binnen gelopen hahaha, weer wat geleerd. Hier kregen we zoals te verwachten soato soep.
Het laatste restaurant was een Frans-Surinaams restaurant, chez-mimi, hier kregen we een heerlijk caiperinha, en lekkere hapjes met zalm en ban bang (witte zalm).
Hierna keerden we weer terug naar ons huisje waar het afscheidsfeestje van Ayla en Sandrine was. Met hun zijn we nog even naar Havana Lounge geweest.

Vrijdag ben ik met mijn ouders naar Santigron geweest. Dit is een marron dorpje, de dichtst bijzijnde van Paramaribo. Dit is ook wel echt te merken, de mensen daar zijn al erg commercieel bezig. Je mag geen foto’s maken van de mensen alleen als je ervoor betaald. En ze hebben heel de dag door stroom. Dus het primitieve is er een beetje vanaf.
We verzamelden bij torrarica, en vertrokken vandaar uit met een busje naar het bootje. Met de boot gingen we nog een kreekje in waar we echt het oerwoud van binnen zagen. We zagen nog aapjes slingeren, dit waren de eerste de ik in het wild zag.
Eerst hadden we een wandeling gemaakt door het dorp. Na wat gedronken te hebben nog een wandelingetje gemaakt. Hierna wat gegeten en gewacht op de dans. Dit was heel leuk om te zien. Op het eind werden we allemaal meegetrokken en moesten we meedoen met de dans.
Na de dans konden we spulletjes kopen en daarna vertrokken we weer naar de boot.

Zaterdag moest ik stage lopen, maar ben iets eerder weggegaan om nog even met me ouders te kunnen lunchen bij ’t vat, want zij vertrokken die dag weer naar NL. Het was heel erg gezellig. Vond het heel leuk dat ze zijn langsgekomen en vond het echt jammer dat ze weer naar huis moesten. Verder heb ik zaterdag niet veel gedaan, ’s avonds zijn we naar ’t vat, la caf en naat sza sza szu geweest.

Maandag is er toch iets gebeurd in het huis.. Felice liep naar haar kamer en riep oppeens aaaahh kom eens kijken. Maar wij lagen in ons hangmatje dus dachten we blijven lekker liggen. Maar ze bleef roepen kom nou eens kijken. Dus wij kijken, roept ze opeens eeeeeen ááp. Dus toen begonnen we de trap op te rennen en inderdaad er zat gewoon een aap in Felice der kamer.. echt schattig, op de deur van de badkamer. Uiteindelijk kon meneer nilson uit de kamer ontsnappen en is naar de keuken gegaan. Hij zag er echt schattig uit, echt precies meneer nilson.

Dit weekend is de marathon, en daar gaan we mensen voor en na het lopen wegen om te kijken of ze teveel vocht hebben verloren

Liebe freunden, Ich lasse schnell wieder was von mir horen:P

Knuffels!!

Liefs Lenneke

  • 18 November 2008 - 15:55

    GroBe Schwester :

    Heuuuj Len!
    Wat cool dat je meneer Nilson hebt gezien! Was vast de echte, die dacht natuurlijk dat ie in Villa Kakelbond was gestrand haha
    Die culinaire tour ga ik me ook voor opgeven hoor! Klinkt erg leuk en lekker allemaal!
    Tot over 2 weken!!! jeeeeeej
    xx

  • 18 November 2008 - 16:53

    Mam:

    Hoi Len,
    Ik zit hier te bibberen van de kou. Mis jou en de tropische warmte wel, hoor. Maar wat hebben we genoten daar in Suriname.
    Nu genieten we maar verder van jouw avonturen via deze site. Zorg goed voor meneer Nilson. (die eten jullie toch niet op, he. Nu je krokodil en piranna op hebt, kan een aap er immers ook nog wel bij).
    Heel dikke kus, mam

  • 18 November 2008 - 18:31

    Emma:

    Len!

    Ik ben jaloers dat jij meneer Nilson heb ontmoet!

    Je verhalen zijn echt super! geniet er nog van!

    Kus!

  • 19 November 2008 - 00:56

    Jac:

    Die aap! Haha! Cool verhaal. Geniet ervan:). Spreek je snel
    xx

  • 23 November 2008 - 12:15

    Amber:

    Heb weer genoten! Tijd gaat hard he, geniet!
    Xxx

  • 24 November 2008 - 16:32

    Renske:

    Kun je geen aapje meenemen? is misschien wel leuk voor pip, de hond (die op komst is hihi)
    Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je nieuwe stukje! KUS

  • 25 November 2008 - 22:11

    Karin Verhoeven:

    hoi lieve len,

    Het ziet er niet verkeerd uit daar!! Prachtig.
    Leuk om op deze manier even bij je op bezoek te zijn. Ook de foto`s met je ouders zijn mooi,komt mij wel bekend voor. Ik heb direct je site naar oma doorgestuurd misschien herkend zij ook wel bekende plekjes.
    En wat een schattig huisdiertje! Nog heel veel plezier daar in het warme suriname Len.Genieten hoor!
    Liefs van Jan en Karin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

laatste weekjes

04 Januari 2009

De week van oud op nieuw..

28 December 2008

Kersemus

23 December 2008

Isadou

09 December 2008

Berg en dal und Babunghol
Lenneke

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 20801

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: